Maak impact op je klanten met Sublime
Radiocommercials
Bloompost – Een origineel brievenbus cadeau
Lookingforbooking.com – Prijsvergelijking
Mud Jeans – Black Friday
Codingchiefs – Website
Gerrard Street – Never buy headphones again
Nochii – Website
Nortvi – De stilste koffers
Gaslicht.com – Lage tarieven
Oom Verzekeringen – Voor mensen met ongewone verhalen
Wecycle – Recycle week
12 redenen om te adverteren op de radio
1. Hoog bereik
Maar liefst 92% van Nederlanders luistert iedere week naar de radio. Gemiddeld luisteren we twee uur per dag. Door het nauwkeurig inplannen van commercials is eenvoudig aan te sturen op effectief bereik met een effectieve contactfrequentie. Hierdoor zal een radiocampagne het beste resultaat opleveren.
2. Hoge trefkans
Radio realiseert een zeer hoge contactfrequentie, terwijl de confrontatieduur van radiocommercials lang is. Een spot wordt voor de volle 20 of 30 seconden afgeluisterd. Door deze lange luisterduur ligt de reclametrefkans zeer hoog.
3. Snel en flexibel
Radio is een zeer snel inzetbaar en flexibel medium. Je kunt eenvoudig inspelen op actualiteit, omdat opname van een spot doorgaans een korte voorbereidingstijd vergt. Het is mogelijk om vijf maanden vooruit te plannen tot een dag voor uitzending. Morgen op radio? Geen probleem!
4. Kostenefficiënt
Onderzoek toont aan dat radio door de combinatie van hoog bereik, impact en herhaling zeer effectief ingezet kan worden voor brandbuilding, het genereren van directe respons, naamsbekendheid en salespromotion. Zowel de plaatsings- als productiekosten zijn in vergelijking met veel andere media voordelig.
5. Doelgroepgericht & luistertrouwheid
Het radiolandschap in Nederland is zeer divers, voor iedereen is er een favoriet radiostation te vinden. Met de gegevens uit het CLO (Continu Luisteronderzoek) is het mogelijk om radiozendtijd doelgroepgericht in te kopen. Denk hierbij ook aan het kiezen van de meest selectieve uren, dagen en tijdvakken.
6. Realtime medium
Door het ruime aanbod aan radiozenders zijn er altijd veel mogelijkheden om radio in te schakelen. Zo is contact mogelijk met de beoogde doelgroep op diverse tijdstippen en locaties. Radio gaat ‘s zomers door en is altijd origineel en actueel. Radiospots worden uitgezonden en meteen ontvangen door de consument.
7. Zapbestendig
Radio heeft de laagste reclame-ontwijking, terwijl het een groot publiek bereikt. Onderzoek met de portable people meter (PPM) bevestigt dit overduidelijk.
8. Breed bereik
Radio wordt gezien als een persoonlijk en menselijk medium dat dichtbij de consument staat. Je bereikt ook consumenten die in eerste instantie niet openstaan voor jouw producten of diensten.
9. Werkt door
Radio werkt beter dan welk mediumtype bij een lage mate van aandacht. Zelfs dan dringt jouw boodschap door in het brein van de luisteraar. Het is immers niet mogelijk om je oren te sluiten.
10. Online campagnes
1 op de 5 Nederlanders bezoekt een website naar aanleiding van een radiospot. Radio ontwikkelt zich razendsnel tot een multimediaplatform. Radio luisteren via internet vindt namelijk vaak plaats in de avonduren; bij uitstek het tijdvak waarin nog veel luistertijd is te winnen.
11. Versterkt jouw uitingen
Radiocommercials zijn in staat opgeslagen beelden van videocommercials op te roepen en te versterken. Dit heet visual transfer, waarbij de consument essentiële visuele elementen uit de videocommercial kan terugspelen bij het beluisteren van de radiocommercial.
12. Omzet boost
Een radiocampagne genereert gemiddeld een omzetstijging van 9 procent. Het is dan ook bij uitstek een medium voor sales promotion. Het zwaartepunt van luistervolume van live radio ligt tussen 08:00 en 19:00.
Onze partners








































Meer weten?


Roy Christiani
Concept & Brand Partnerships Manager
Stuur een mail