Adverteren bij Sublime

Maak impact op je klanten met Sublime

Je hoeft niet groot te zijn om groots te zijn. Sublime bereikt wekelijks via FM, digitaal, app, sociale media en events meer dan 400.000 unieke en bewuste consumenten die de wereld iedere dag een beetje mooier willen maken.

Onze doelgroep is ondernemend en hoger opgeleid, is 25 tot en met 65 jaar oud en heeft een bovengemiddelde interesse in cultuur, muziek en reizen.

Cases waar wij trots op zijn

SUBLIME Studio

Sublime Studio zorgt dat jouw audioboodschap nog beter overkomt. We denken graag mee over hoe we audio content kunnen customizen voor verschillende doelgroepen. Het is ook mogelijk om jouw radiocommercials te laten pre-testen, zodat de meeste impact bereikt kan worden! Behoefte aan een jingle of soundlogo? Sublime Studio staat als audio-partner klaar om jou te ontzorgen.

12 redenen om te adverteren op de radio

1. Hoog bereik

Maar liefst 92% van Nederlanders luistert iedere week naar de radio. Gemiddeld luisteren we twee uur per dag. Door het nauwkeurig inplannen van commercials is eenvoudig aan te sturen op effectief bereik met een effectieve contactfrequentie. Hierdoor zal een radiocampagne het beste resultaat opleveren.

2. Hoge trefkans

Radio realiseert een zeer hoge contactfrequentie, terwijl de confrontatieduur van radiocommercials lang is. Een spot wordt voor de volle 20 of 30 seconden afgeluisterd. Door deze lange luisterduur ligt de reclametrefkans zeer hoog.

3. Snel en flexibel

Radio is een zeer snel inzetbaar en flexibel medium. Je kunt eenvoudig inspelen op actualiteit, omdat opname van een spot doorgaans een korte voorbereidingstijd vergt. Het is mogelijk om vijf maanden vooruit te plannen tot een dag voor uitzending. Morgen op radio? Geen probleem!

4. Kostenefficiënt

Onderzoek toont aan dat radio door de combinatie van hoog bereik, impact en herhaling zeer effectief ingezet kan worden voor brandbuilding, het genereren van directe respons, naamsbekendheid en salespromotion. Zowel de plaatsings- als productiekosten zijn in vergelijking met veel andere media voordelig.

5. Doelgroepgericht & luistertrouwheid

Het radiolandschap in Nederland is zeer divers, voor iedereen is er een favoriet radiostation te vinden. Met de gegevens uit het CLO (Continu Luisteronderzoek) is het mogelijk om radiozendtijd doelgroepgericht in te kopen. Denk hierbij ook aan het kiezen van de meest selectieve uren, dagen en tijdvakken.

6. Realtime medium

Door het ruime aanbod aan radiozenders zijn er altijd veel mogelijkheden om radio in te schakelen. Zo is contact mogelijk met de beoogde doelgroep op diverse tijdstippen en locaties. Radio gaat ‘s zomers door en is altijd origineel en actueel. Radiospots worden uitgezonden en meteen ontvangen door de consument.

7. Zapbestendig

Radio heeft de laagste reclame-ontwijking, terwijl het een groot publiek bereikt. Onderzoek met de portable people meter (PPM) bevestigt dit overduidelijk.

8. Breed bereik

Radio wordt gezien als een persoonlijk en menselijk medium dat dichtbij de consument staat. Je bereikt ook consumenten die in eerste instantie niet openstaan voor jouw producten of diensten.

9. Werkt door

Radio werkt beter dan welk mediumtype bij een lage mate van aandacht. Zelfs dan dringt jouw boodschap door in het brein van de luisteraar. Het is immers niet mogelijk om je oren te sluiten.

10. Online campagnes

1 op de 5 Nederlanders bezoekt een website naar aanleiding van een radiospot. Radio ontwikkelt zich razendsnel tot een multimediaplatform. Radio luisteren via internet vindt namelijk vaak plaats in de avonduren; bij uitstek het tijdvak waarin nog veel luistertijd is te winnen.

11. Versterkt jouw uitingen

Radiocommercials zijn in staat opgeslagen beelden van videocommercials op te roepen en te versterken. Dit heet visual transfer, waarbij de consument essentiële visuele elementen uit de videocommercial kan terugspelen bij het beluisteren van de radiocommercial.

12. Omzet boost

Een radiocampagne genereert gemiddeld een omzetstijging van 9 procent. Het is dan ook bij uitstek een medium voor sales promotion. Het zwaartepunt van luistervolume van live radio ligt tussen 08:00 en 19:00.

Radiocommercials

Wil je radiospots inkopen? Dan kun je dit doen bij onze salespartner Talpa Media Solutions.

Onze partners

Travel Essence
Pro warehouse
Nespresso
Mud Jeans
IT button
Mister green
Ignite award
Gazelle
Consumentenbond
Centraal Museum
Bencom
Belsimpel
WNF
Alan Red
ABN
Van Uffelen
Wecycle
Van de Bron
Vodafone
Wind share fund

Meer weten?

NRC Media
Stuur een mail

04:20 Prince
musicology prince
04:16 Jacob Banks & Louis The Child
diddy bop jacob banks & louis the child
04:12 Bill Withers
lovely day bill withers
04:08 Sherry Dyanne
foolish sherry dyanne
04:05 Amy Winehouse
love is a losing game amy winehouse
04:01 James Brown
get up offa that thing james brown
03:55 Jamie Cullum
next year baby jamie cullum
03:51 Giovanca
on my way giovanca
03:48 Leon Bridges
motorbike leon bridges
03:45 Marvin Gaye and Kim Weston
it takes two marvin gaye and kim weston