Maak kans op een boxspring! - Klik Hier

Adverteren bij Sublime

Maak impact op je klanten met Sublime

Je hoeft niet groot te zijn om groots te zijn. Sublime bereikt wekelijks via FM, digitaal, app, sociale media en events meer dan 400.000 unieke en bewuste consumenten die de wereld iedere dag een beetje mooier willen maken.

Onze doelgroep is ondernemend en hoger opgeleid, is 25 tot en met 65 jaar oud en heeft een bovengemiddelde interesse in cultuur, muziek en reizen.

Cases waar wij trots op zijn

SUBLIME Studio

Sublime Studio zorgt dat jouw audioboodschap nog beter overkomt. We denken graag mee over hoe we audio content kunnen customizen voor verschillende doelgroepen. Het is ook mogelijk om jouw radiocommercials te laten pre-testen, zodat de meeste impact bereikt kan worden! Behoefte aan een jingle of soundlogo? Sublime Studio staat als audio-partner klaar om jou te ontzorgen.

12 redenen om te adverteren op de radio

1. Hoog bereik

Maar liefst 92% van Nederlanders luistert iedere week naar de radio. Gemiddeld luisteren we twee uur per dag. Door het nauwkeurig inplannen van commercials is eenvoudig aan te sturen op effectief bereik met een effectieve contactfrequentie. Hierdoor zal een radiocampagne het beste resultaat opleveren.

2. Hoge trefkans

Radio realiseert een zeer hoge contactfrequentie, terwijl de confrontatieduur van radiocommercials lang is. Een spot wordt voor de volle 20 of 30 seconden afgeluisterd. Door deze lange luisterduur ligt de reclametrefkans zeer hoog.

3. Snel en flexibel

Radio is een zeer snel inzetbaar en flexibel medium. Je kunt eenvoudig inspelen op actualiteit, omdat opname van een spot doorgaans een korte voorbereidingstijd vergt. Het is mogelijk om vijf maanden vooruit te plannen tot een dag voor uitzending. Morgen op radio? Geen probleem!

4. Kostenefficiënt

Onderzoek toont aan dat radio door de combinatie van hoog bereik, impact en herhaling zeer effectief ingezet kan worden voor brandbuilding, het genereren van directe respons, naamsbekendheid en salespromotion. Zowel de plaatsings- als productiekosten zijn in vergelijking met veel andere media voordelig.

5. Doelgroepgericht & luistertrouwheid

Het radiolandschap in Nederland is zeer divers, voor iedereen is er een favoriet radiostation te vinden. Met de gegevens uit het CLO (Continu Luisteronderzoek) is het mogelijk om radiozendtijd doelgroepgericht in te kopen. Denk hierbij ook aan het kiezen van de meest selectieve uren, dagen en tijdvakken.

6. Realtime medium

Door het ruime aanbod aan radiozenders zijn er altijd veel mogelijkheden om radio in te schakelen. Zo is contact mogelijk met de beoogde doelgroep op diverse tijdstippen en locaties. Radio gaat ‘s zomers door en is altijd origineel en actueel. Radiospots worden uitgezonden en meteen ontvangen door de consument.

7. Zapbestendig

Radio heeft de laagste reclame-ontwijking, terwijl het een groot publiek bereikt. Onderzoek met de portable people meter (PPM) bevestigt dit overduidelijk.

8. Breed bereik

Radio wordt gezien als een persoonlijk en menselijk medium dat dichtbij de consument staat. Je bereikt ook consumenten die in eerste instantie niet openstaan voor jouw producten of diensten.

9. Werkt door

Radio werkt beter dan welk mediumtype bij een lage mate van aandacht. Zelfs dan dringt jouw boodschap door in het brein van de luisteraar. Het is immers niet mogelijk om je oren te sluiten.

10. Online campagnes

1 op de 5 Nederlanders bezoekt een website naar aanleiding van een radiospot. Radio ontwikkelt zich razendsnel tot een multimediaplatform. Radio luisteren via internet vindt namelijk vaak plaats in de avonduren; bij uitstek het tijdvak waarin nog veel luistertijd is te winnen.

11. Versterkt jouw uitingen

Radiocommercials zijn in staat opgeslagen beelden van videocommercials op te roepen en te versterken. Dit heet visual transfer, waarbij de consument essentiële visuele elementen uit de videocommercial kan terugspelen bij het beluisteren van de radiocommercial.

12. Omzet boost

Een radiocampagne genereert gemiddeld een omzetstijging van 9 procent. Het is dan ook bij uitstek een medium voor sales promotion. Het zwaartepunt van luistervolume van live radio ligt tussen 08:00 en 19:00.

Radiocommercials

Wil je radiospots inkopen? Dan kun je dit doen bij onze salespartner Talpa Media Solutions.

Onze partners

Wind share fund
Vodafone
Van de Bron
Wecycle
Van Uffelen
ABN
WNF
Alan Red
Bencom
Belsimpel
Consumentenbond
Centraal Museum
Ignite award
Gazelle
Mister green
IT button
Nespresso
Mud Jeans
Pro warehouse
Travel Essence

Meer weten?

Jeroen Visser
Sales director
Stuur een mail

Roy Christiani
Concept & Brand Partnerships Manager
Stuur een mail

06:53 Bebel Gilberto
cade voce bebel gilberto
06:49 Temptations
treat her like a lady temptations
06:46 Ntjam Rosie
sailing out ntjam rosie
06:43 TLC
waterfalls tlc
06:40 Michael Buble & Sharon Jones & the Dap-Kings
baby (you've got what it takes) michael buble & sharon jones & the dap-kings
06:37 Prince
i wanna be your lover prince
06:33 Alicia Keys
empire state of mind, pt. 2 alicia keys
06:24 Lindsey Webster
love inside lindsey webster
06:21 Bill Withers
who is he (and what is he to you) bill withers
06:18 The Tibbs
damaged heart the tibbs