Barbecueworstjes goedkoper als het regent
18

Barbecueworstjes goedkoper als het regent

Bij Marqt begonnen ze er vorige maand al mee en vandaag start ook Albert Heijn een proef met de kortingen van de toekomst: dynamische kortingen.

Daarbij wordt niet alleen rekening gehouden met de houdbaarheid van een product, maar bijvoorbeeld ook met het weer van dat moment. Denk aan barbecuevlees op een dag waarop het heel hard regent.

Gaat de prijs van een pak worstjes automatisch omlaag, dan is de kans groter dat ze toch worden verkocht. De dynamische prijzen worden bepaald vanuit het hoofdkantoor, met behulp van een algoritme.

Albert Heijn hoopt met het nieuwe systeem voedselverspilling te voorkomen. De proef loopt de komende twee maanden in Zandvoort, in een filiaal met elektronische prijskaartjes bij de schappen.

Meer informatie via Het Parool.


cta-banner

Download onze app zodat je overal kunt genieten van de beste muziek

Download de App
20:43 New Cool Collective
bring it on new cool collective
20:39 Quincy Jones
ai no corrida quincy jones
20:35 SAULT
bitter streets sault
20:30 Donny Hathaway
little ghetto boy donny hathaway
20:24 Jamie Cullum
wind cries mary jamie cullum
20:21 UB40
tell me is it true ub40
20:15 Ben E. King
music trance ben e. king
20:12 Alicia Keys
a woman's worth (live) alicia keys
20:07 Shirley Horn
mack the knife shirley horn
20:03 John Mayer
helpless john mayer