De ontdekkingstocht naar duurzaamheid
0

De ontdekkingstocht naar duurzaamheid

ABN AMRO
De wereld veranderd en wij moeten mee veranderen. Maar dat veranderen, dat is nog niet zo eenvoudig. Dit ziet ook ABN AMRO. Daarom brengt ABN AMRO vier keer per jaar in samenwerking met PanelWizard de Monitor Duurzaamheid uit. Met dit onderzoek meten ABN AMRO en Panelwizard de mate waarin Nederlanders duurzaamheid onderdeel van hun leven maken. De resultaten uit het onderzoek worden gebruikt om verandering te weeg te brengen door inzicht te krijgen in de beweegredenen van de consument.

Maar hoe zorg je ervoor dat de monitor meer doet dan “alleen” inzicht verkrijgen. Daar komt Sublime in het spel want samen met ABN AMRO ontwikkelde we een campagne waarmee we de inhoud uit het onderzoek vertaalde naar content die inspireert.

Het inzicht
De weg naar duurzaamheid is een ontdekkingstocht. Niemand staat van de één op de andere dag op en gooit zijn leven 300% om. Gelukkig kunnen kleine keuzes soms veel impact hebben. En dat is precies wat we met deze campagne wilde doen.

Door het gesprek aan te gaan met experts op het gebied van duurzaamheid hebben we de consument aan het denken gezet. Vertrekpunt van deze inspirerende gesprekken is de monitor duurzaamheid van ABN AMRO waarin duurzaamheid en de realiteiten van de wereld waarin we nu leven perfect samen komen.

Dit resulteerde in een cross mediale campagne waarin we doormiddel van audio, social media en advertorials onze community op inspirerende wijze meenamen in de wereld van duurzaamheid.

Distributie plan.
Content maken is leuk. Maar een sterke campagne kan niet zonder een goed distributie plan. Daarom ontwikkelde we samen met ABN AMRO een plan waarmee we niet alleen bereik konden realiseren maar ook het verhaal konden vertellen.

Zo zetten we o.a. in:

  • Social Advertising
  • Infomercials op radio (Sublime).
  • Streamingsdiensten zoals Spotify, Juke en Deerzer
  • Advertorials op Sublime.nl
  • Live interview op Sublime

Artikel op Sublime
Sublime.nl is het platform van Sublime waar we de diepte in gaan. Je vindt hier inspirerende verhalen en interessante artikelen over muziek, mode, food en duurzaamheid.

We ontwikkelde samen met ABN AMRO verschillende artikelen waarin we onze luisteraars meenamen in de wereld van duurzaamheid. Zo schreven we o.a. over verduurzaming van je huis (iets waar wel veel Nederlanders vragen over hebben) en over de consumptiemaatschappij.

Podcast Sublime
Luisteraars die geïnteresseerd waren in onderwerpen uit de Monitor Duurzaamheid wilde we natuurlijk graag meer vertellen over het onderwerp.

Daarom ontwikkelde we een 10 minuten durende podcast waarin Sublime DJ Francis Broekhuijzen en ABN AMRO experts Madeline Buijs en Henk Hofstede luisteraars verder meenamen in de wereld van duurzaamheid.

Interview op Sublime
Maar dat is nog niet alles want ook tijdens de uitzending gingen we live op de radio in gesprek met de experts van ABN AMRO. Zo spraken we met Henk Hofstede over consumptiegedrag, de heb zucht van Black Monday en natuurlijk de uitdagingen van verduurzaming.


admin

SUBLIME redactie

Redacteur
bij Sublime

cta-banner

Download onze app zodat je overal kunt genieten van de beste muziek

Download de App
20:24 Jamie Cullum
wind cries mary jamie cullum
20:21 UB40
tell me is it true ub40
20:15 Ben E. King
music trance ben e. king
20:12 Alicia Keys
a woman's worth (live) alicia keys
20:07 Shirley Horn
mack the knife shirley horn
20:03 John Mayer
helpless john mayer
19:53 Harold Melvin and the Blue Notes
satisfaction guaranteed harold melvin and the blue notes
19:50 Eartha Kitt
c'est si bon eartha kitt
19:45 Whitney Houston
million dollar bill whitney houston
19:42 Wild Cherry
play that funky music wild cherry