Maak kans op een boxspring! - Klik Hier
Het is altijd ergens shop o’clock
1

Het is altijd ergens shop o’clock


Van Uffelen

Van Uffelen Mode. Van Uffelen Mode is een middelgrote retailer met 46 winkels verspreid over Nederland. De winkels zijn vrij groot en hebben veel vierkante meters. Ze verkopen de grootste merken zoals Hugo Boss, Scotch & Soda, Expresso, Geisha enzovoort. Zowel voor mannen als vrouwen, familie. Ze zijn winstgevend en bouwen verder uit de komende jaren. En daar hebben ze inmiddels een belangrijke stap in gezet. Ze hebben recentelijk (september 2020) aangekondigd dat ze circa 30-40 winkels overnemen van Expresso en Claudia Sträter.

Omschrijving cross-media case bij SUBLIME
Cross Media is in de basis elkaar aanvullen en versterken en van elkaars kanalen gebruikmaken. Dat was de basis van de eerste gesprekken. Van Uffelen heeft een stoffig imago, terwijl als je in de winkels komt, je denkt: “Wauw, best een mooie en hippe winkel met mooie kleren.” Ze hebben een onderzoek gedaan onder hun vaste klanten en daar kwam uit dat de muziekgenre jazz erg populair is. De link met Sublime werd snel gelegd. We hebben een structurele jaar partnership. Zij zetten als basis spots in die wij voor ze gemaakt hebben. Daarnaast zijn we eind 2019 begonnen met de sponsoring van de Sublime500. Onze luisteraars maakte in de week van uitzenden dagelijks kans op shopbonnen ter waarde van € 250 euro. Van Uffelen wilde de jazz-soul- en funk-mood doorvertalen in zijn winkels. Als oplossing heeft Sublime de Sublime streams aangeboden met zeven digitale kanalen. Nu is er overal in elke winkel dezelfde muziek te horen. Om dit kenbaar te maken heeft van Uffelen speciale stickers van Sublime op de pashokjes geplakt: U hoort hier Sublime. Er zit ook een barter component in om onder meer de waarde van de stickers en de streams te erkennen. Er komen per jaar 1 miljoen mensen over de vloer in alle winkels. Dat is voor Sublime een mooie marketingcampagne. Daarnaast staan wij ook in het Van Uffelen-magazine dat naar een paar honderdduizend klanten gaat en sturen we een gezamenlijke nieuwsbrief uit naar de luisteraars van Sublime en de klanten van Van Uffelen ter ondersteuning van de activaties. In 2020 komen er naast de Sublime 500 twee actiematige campagnes bij. Ze sponsoren ook de themaweek Passion for Fashion, waar we het verhaal achter de ondernemer Pieter Cox en het toekomstperspectief van retail naar voren willen laten komen. Uiteraard zal er ook een winactie inzitten. Last but not least wordt Van Uffelen sponsor van Soul Live festival op 5 september in Den Bosch met 15.000 bezoekers. Hiermee zijn ze aanwezig recht in de doelgroep . Ze zullen allerlei activaties krijgen op het event zelf en het sponsorschap wordt kenbaar gemaakt op Sublime met allerlei spin off-activaties. Sublime is tevens mediapartner van Soul Live en verkoopt ook tickets voor het event. Het spreekt voor zich dat digital en social ook vanuit beide bedrijven wordt ingezet ter ondersteuning. Naar mijn idee is dit een 360 graden crossmediacampagne. Door het sexy medium radio zal het stoffige imago van Van Uffelen snel hip worden!

Hoe meet Van Uffelen de effecten van cross-mediale campagnes? En wat zijn die effecten geweest?
Van Uffelen meet alle crossmediacampagnes het liefst vanuit eigen database of eventueel via nieuwe klanten. Als een campagne effectief is geweest, zie je dat terug in bepaalde meetbare resultaten, natuurlijk is de omzet hier ook een onderdeel van. En die groeit gestaag!

Daarnaast doen wij met regelmaat diverse klantonderzoeken over verschillende onderwerpen. Zo komen wij tot nieuwe informatie vanuit onze klant of potentiële klant die wij kunnen verwerken in nieuwe campagnes die we opzetten of juist om onze winkels inhoudelijk te verbeteren.

Zoals ik al eerder beschreef, zitten wij nog aan het begin van de bekendheid van Van Uffelen. Hierdoor voeren wij periodiek een imago-onderzoek uit onder een steekproef van onze doelgroep in  Nederland of de naam Van Uffelen meer waarde heeft gekregen en onze campagnes dus ook effect hebben gehad. We zien een stijgende lijn!

Quote Pieter Cocx, eigenaar:
“Wij willen altijd graag onze krachten en kennis bundelen met bedrijven in andere sectoren die wel dezelfde doelgroep hebben. Binnen deze strategie past Sublime perfect. Sublime is niet alleen een radiozender waarop we reclamespots uitzenden. Ook zij zoeken partners met dezelfde doelgroep en zijn heel bereid om zich flexibel op te stellen om zo het maximale uit een samenwerking te halen.  Zo hebben we ons beiden bijvoorbeeld aan het evenement Soul Live verbonden. Hun muziek streamen wij in onze winkels en we proberen de themaweken op Sublime extra te ondersteunen. Zo kan onze klant straks zijn eigen Sublime 500 samen stellen.”


admin

SUBLIME redactie

Redacteur
bij Sublime

cta-banner

Download onze app zodat je overal kunt genieten van de beste muziek

Download de App
18:53 Leon Bridges
if it feels good (then it must be) leon bridges
18:49 Aretha Franklin
who's zooming who aretha franklin
18:45 Sharon Jones & The Dap Kings
how long do i have to wait for you sharon jones & the dap kings
18:41 Tony Scott
love let love tony scott
18:38 PM Dawn
set adrift on memory bliss pm dawn
18:33 Mariah Carey
emotions mariah carey
18:23 Michael Kiwanuka & Tom Misch
money michael kiwanuka & tom misch
18:19 Terence Trent D'arby
dance little sister terence trent d'arby
18:16 Jackie Wilson
higher and higher jackie wilson
18:12 Carl Anderson
buttercup carl anderson