Sublime Talks: rechtstreeks kopen bij de fabrikant

Volgens de NOS is het een nieuwe trend bij het boodschappen doen. Steeds meer fabrikanten verkopen hun producten rechtstreeks aan de consument. Zonder tussenkomst van een supermarkt dus.

Een voorloper op dit gebied is Nespresso, die cupjes kun je al langer rechtstreeks bestellen. Maar ook het bier van Heineken en de kruiden van Verstegen kun je gewoon via een site kopen zonder dat je naar de supermarkt moet.

Een logische stap, omdat ook steeds meer mensen hun boodschappen laten thuisbezorgen, en waarom zou je dan nog naar de site van de Albert Heijn gaan? Voor de producent is het voordeel duidelijk: ‘Cut out the middelman’, en meer winst dus. Het gaat nu nog om een kleine markt van zo’n 80 miljoen euro per jaar, maar ook Unilever zegt hiermee te willen experimenteren en dan kan het hard gaan natuurlijk.

Vooral als fabrikanten de klanten bundelen. Heineken zou daar al naar kijken en wil bijvoorbeeld samenwerken met Pepsi en Redbull. Onderzoekers van ABN Amro stellen dat de rechtstreekse verkoop dan pas echt interessant wordt. Want niemand zit te wachten op 10 bezorgdiensten per week aan de deur.

We zijn eigenlijk wel benieuwd of jij al producten rechtstreeks bij de fabrikant bestelt? En welke dan? En of je dit in de toekomst misschien vaker zou doen, bijvoorbeeld als je makkelijk en voordelig alles dat je nodig hebt voor je werkborrel op 1 site zou kunnen bestellen. Praat mee via onze discussiegroep, die vind je op de Facebookpagina van Sublime.

2 reacties op “Sublime Talks: rechtstreeks kopen bij de fabrikant

  1. Carlijn

    Dank voor je bericht, we geven het door aan onze nieuwsredactie.
    Hartelijke groet, Carlijn – Sublime.

  2. Marlies van Gellecum

    Graag zou ik rechtstreeks bij de fabrikant kopen al zeker vanaf 1995 doe ik internet boodschappen bij Albert Heijn en al net zo lang als mogelijk bij Kruidvat, Zeeman, Douglas, Bibita, Hornbach, Alixpres, Zalando.

Bericht achterlaten